- VÍTEJTE NA WEBU COLANI GT -

Koncem padesátých let zahájil Colani malosériovou výrobu modelu GT Spider. Vůz měl na podvozku Porsche laminátovou karosérii, kterou navrhl Luigi Colani. Motor Porsche upravila italská firma Abarth. Celkem bylo postaveno 261 vozů.

TECHNICKÉ SPECIFIKACE:

Vzduchem chlazený čtyřválec Abarth-Porsche (boxer) s rozvodem DOHC, objem 1493 cm³, vrtání 83 mm a zdvih 69 mm, dva karburátory Weber,výkon 81 kW (110 koní) při 6500 ot.
Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2100 mm, vnější rozměry 4150x1570x1000 mm, hmotnost 580 kg, maximální rychlost kolem 200 km/h, zrychlení 0-100km/h za 7 s.

Colani gt spider:

Co vlastně název Colani znamená? Odpověď je jednoduchá. Stojí za ním nejen svými výtvory, ale i vlastní vizáží charizmatický a extravagantní Luigi Colani, narozený v srpnu 1928 v Berlíně. U nás málo známý designér nejprve studoval ve svém rodném městě, aby se pak vydal pokračovat ve studiích aerodynamiky do Paříže. Tady nakonec zůstal celých deset let a mimo jiné tu vyvinul i první francouzskou laminátovou karoserii. Později působil nejen za velkou louží ve slunné Kalifornii, ale i na jiných místech světa včetně japonského Tokia. V průběhu času zpracovával projekty automobilových firem: pro Mazdu vytvořil prototyp s Wanklovým motorem, vypracoval studii dvanáctiválcového Mercedesu pro závod 24 hodin Le Mans, vizionářsky karosoval proslulý vůz Corvette, upravoval i evropské vozy Alfa Romeo, Lancia či BMW. Již v roce 1967 si nechal patentovat tzv.C-formu, která u vozidla aplikuje obrácený profil leteckého křídla přitlačující vůz prouděním vzduchu k vozovce. Nebylo divu, když letadla byla také jeho oblíbeným oborem. Však také od vajíčkovité helikoptéry dospěl přes tvarově pozoruhodné stíhací stroje a jakési létající křídlo až ke stroji o rychlosti Mach 3. Navrhl však i obří transportní letadlo a dopravní letoun pro tisíc cestujících, jejichž oblé trupy plné ladných parabolických křivek připomínaly rychlé ryby z mořské říše.

-

Luigi Colani velice toužil po vlastním automobilu. To se mu vyplnilo koncem padesátých let, kdy na podvozku vozu Porsche 356 postavil sportovní automobil Colani GT Spider, obléknutý do extravagantní otevřené laminátové karoserie dlouhé 4,1 m, široké 1,57 m a pouhý jeden metr vysoké. První verze byly z 1 cm silného laminátu, který byl později zeslaben, zadní sklo bylo převzato z vozu Karmann Ghia, zatímco přední sklo bylo vyráběné ve zvláštní formě. Sedačky tvořily laminátové skořepiny upevňované přímo do podlahy a odlité na míru podle zákazníka. Ten si mohl zvolit palubní desku s tachometrem a otáčkoměrem v lakované nebo čalouněné podobě, dřevěný nebo kožený volant či si objednat zamykání řadicí páky. Většina Colaniho speciálú dostala podobu otevřených spiderú se sníženým předním sklem, méně již bylo roadsterú se sklápěcí plátěnou střechou, ale vznikly i speciální verze s odklopnou střechou z průhledného plexiskla, které měly nejlepší aerodynamiku. 

-

Po prvních Colaniho vozech, poháněných motory Abarth s protilehlými válci objemu 1,5 litru, převzala po čase výrobu firma Canadur GmbH and Co.KG v provedení se čtyřválcovými vzduchem chlazenými motory o zdvihových objemech 1584 cm3 až 1971 cm3 s výkony od 130 do 180 koní, osazené většinou karburátory Zenith 32 DN èi Weber 40 IDF a 40 IDA. K chlazení motoru přispíval horizontální ventilátor, brzdy byly nejprve bubnové, od roku 1963 vpředu kotoučové, používané přímo řazené čtyřstupňové převodovky pocházely od firem Volkswagen či Porsche

-

Závodní verze Colani GT v úpravě Sauer and Sohn, posléze přepracované Klausem Lorenzem, dosahovaly rychlosti až 220 km/h. Další úpravci, jako Abarth, TDE či Riechert, sice docilovali menších výkonů, zato byli údajně spolehlivější. Díky nízké váze a aerodynamické karoserii vynikaly vozy Colani GT (bylo jich údajně vyrobeno 261 kusů)